گیفت عروسی چیست؟ | ایده های خلاقانه برای گیفت عروسی

 گیفت عروسی تاریخچه‌ای طولانی دارد. طبقات اشراف و مرفه اروپایی در جشن عروسی‌شان جعبه‌های خوش تراش کریستال یا چینی که روی آن‌ها با سنگ‌های گران قیمت و با ارزش تزیین شده بود و درون آن شیرینی‌های کوچک مخصوص قرار داشت را به رسم یادبود به مهمان‌ها ارائه می‌کردند. با ارائه این هدیه عروس و داماد از مهمان‌ها بابت این که در جشن ازدواج و شادی آن‌ها شریک بودند مراتب تشکر را به عمل می­آوردند. گیفت ها به عنوان هدیه عروسی برای یادبود به مهمان‌ها داده می‌شوند. برای تهیه گیفت عروسی می‌توانید از ساده‌ترین مواد اولیه استفاده کنید و گیفت های زیبا را آماده کنید. در گذر زمان سنت گیفت عروسی رنگ نباخته است و هنوز هم در جشن عروسی یا نامزدی، عروس و داماد این هدایا را به مهمان‌ها هدیه می‌کنند. تنها تفاوت گیفت های عروسی جدید با گیفت های قدیمی در این است که دیگر گیفت را از بین هدایای گران قیمت انتخاب نمی‌کنند و زوج جوان برای دادن این هدیه هیجان انگیز به مهمان‌هایشان نهایت خلاقیت را به خرج می‌دهند.

برای تصمیم گیری جهت ساخت یا خرید گیفت عروسی ، عوامل گوناگونی تاثیرگذار هستند که عوامل مهم به قرار زیر هستند: وسع مالی شما، تعداد مهمانان، مدت زمان باقی مانده تا عروسی، ماندگاری گیفت عروسی (بعنوان مثال اگر گیفت مدنظر شما، گل طبیعی باشد).
 

نکات مهم در تهیه گیفت عروسی

همین حالا که این مطلب را می‌خوانید، گزینه‌های بسیاری از ذهنتان می‌گذرد. خلاقیت شما در انتخاب گیفت عروسی، می‌تواند منحصر به یک کارت پستال زیبا شود و یا می‌تواند کاملا اختصاصی و ویژه، با یک لیبل خاص برای عروس و داماد طراحی شود. تم عروسی و دکوراسیون مجلس آن نیز می‌تواند ایده‌های خوبی را به شما بدهد. رعایت برخی نکات طلایی، می‌تواند شما را در این انتخاب، یاری کند.

•    تعداد گیفت‌ها: در خرید گیفت‌های عروسی، برای هر خانواده یک گیفت مجزا تهیه کنید. لذا بهتر است مطابق با تعداد کارت‌های عروسی، گیفت بخرید. فراموش نکنید برای خودتان نیز یک گیفت یادگاری، کنار بگذارید.

•    ظاهر گیفت عروسی: هماهنگی و یکدستی میان تم عروسی و گیفت‌ها، جلوه‌ای بینظیر را ایجاد می‌کند و دکوراسیون عروسی شما را تا سال‌های سال در ذهن مهمانان نگه می‌دارد. پس در انتخاب گیفت، نسبت به رنگ‌ها و شکل‌های خاصی که در دکوراسیون و تشریفات عروسی شما وجود دارد، بی تفاوت نباشید.
•    ثبت ماندگار: ضروری است تا در گیفت عروسی، نام عروس و داماد و تاریخ عروسی ثبت شود. این تنها راهی است که می‌تواند عروسی شما را در ذهن مهمانان، ماندگار کند.
•    فصل جشن: نکته اصلی در نحوه حفظ و نگهداری گیفت‌ها تا انتهای مراسم است. از موادی استفاده کنید که در طول مراسم نشاط و شادابی خود را از دست ندهند. این مسئله، ارتباط مستقیمی با آب و هوای سالن، باغ و در مجموع محل برگزاری جشن دارد. اگر در فصل تابستان عروسی می‌گیرید، قید شکلات، اسمارتیز، دراژه‌ها و حتی گل‌های طبیعی با ماندگاری پایین را بزنید. احتمال آب شدن و یا شل شدن اینگونه محتویات در گیفت عروسی، بسیار بالاست و می‌تواند چهره آن را نابود کند.
•    چینش گیفت‌ها: گیفت‌های عروسی را خاص و زیبا بچینید. قرار دادن گیفت‌ها با یک دکور زیبا، بر روی جایگاه عروس و داماد، می‌تواند چهره‌ای درخشان و خوشرنگ ایجاد کند. اگر گیفت‌های عروسی شما کوچک هستند و امکان خرابی و له شدن در زیر دست و پا را دارند، بهتر است از یک سبد تزیین شده برای نگهداری آنان استفاده کنید.

ایده های خلاقانه گیفت عروسی

  • کوکی‌های قلبی: حتماً لازم نیست که یادبود عروسی شما یک شیء باشد. با این کوکی‌های ساده و در عین حال لذیذ هم می‌توانید مهانانتان را خوشحال کنید.
  • گلدان کاکتوس: اگر به دنبال هدیه‌ای ماندگار و همیشگی برای مهمانان خود هستید. می‌توانید به تعداد مورد نیاز کاکتوس درون گلدان‌های کوچک بکارید و به مهمانانتان هدیه دهید.
  • شمع: شمع نماد عشق است. بنابراین میتواند ایده مناسب و البته جالبی به عنوان گیفت عروسی شما باشد و همانگونه که شما میخواهید این هدیه شما کاربردی نیز خواهد بود و مهمانان می‌توانند از آن‌ها در دکور خانه خود استفاده کنند.
  • یک شاخه گل رز: می‌توانید به هر کدام از مهمانانتان به عنوان گیفت عروسی یک شاخه گل رز سفید و یا قرمز هدیه دهید. برای جذاب‌تر شدن آن میتوانید کنار هر کدام یک یادداشت قرار دهید.
  • بادبزن: این ایده مخصوص جشن عروسی های تابستانه و عروسی‌هاییست که در مناطق گرمسیری برگزار می‌شود. بنابراین می‌شود گفت که جزء گیفت‌های عروسی مناسبتی محسوب می‌شود.
  • دستمال‌های گل دوزی شده: اگر به دنبال ایده‌ای ساده و ارزان و در عین حال زیبایی برای گیفت عروسی خود هستید. این ایده مناسبی برای شما خواهد بود.
  • پازل‌های چوبی حکاکی شده: این پازل های چوبی حک شده بر روی آن یک راه شیرین و جذاب برای تشکر از مهمانان برای حضور در جشن عروسی شماست.
  • آینه دستی کوچک: اگر به دنبال گیفت عروسی متفاوت و البته کاربردی برای مهمانانتان هستید. این آینه‌های دستی می‌تواند ایده خوبی برای شما باشد. مطمئناً دوستان و خانوادیتان با هربار دیدن خود در آینه به یاد جشن عروسی شما خواهند افتاد.
  • مخروط کاج: یک ایده ارزان و ساده دیگر برای گیفت عروسی استفاده از مخروط های درخت کاج است. این ایده عروسی‌های زمستانه نیز بسیار مناسب است. شما بنابر سلیقه خود می توانید آن‌ها را رنگ آمیزی نیز بکنید تا جذاب‌تر به نظر برسند.
 
گیفت عروسی هدیه ی کوچکی است تا از حضور مهمانان در جشن عروسی تقدیر و تشکر کنند. همین طور گیفت عروسی به نشانه یادبود عروسی نزد مهمانان به یادگار می ماند و هدیه ای به یاد ماندنی خواهد بود. بنابراین بهتر است که در انتخاب گیفت عروسی خود دقت کنید تا مهمانانتان را با هدیه ای خاص و خاطره انگیز راهی منازلشان کنید.