بهترين لباس دامادي | بهترين مدل هاي کت و شلوار براي داماد

چرا خريد کت و شلوار خوب مهم است

وقتي کت و شلوار شما به خوبي روي بدنتان مي نشيند، احساس مي کنيد که توانايي فتح دنيا را بدست آورده ايد. شکي نيست که خريد کت و شلوار، کاري سخت و دلهره آور است. اگر مدل را اشتباه انتخاب کنيد، کت و شلوار به تن شما زار خواهد زد. اگر طرح پارچه را اشتباه انتخاب کنيد، شبيه معلم ديني دوران راهنمايي تان خواهيد شد. و اگر اکسسوري نا مناسب را انتخاب کنيد، شبيه افراد تازه به دوران رسيده مي شويد.

کمي اضطراب آور به نظر مي رسد، اما با دانستن نکات مهم قبل از خريد، مي توانيد کت و شلواري را انتخاب کنيد که از همه لحاظ برايتان مناسب باشد. ريموژ قصد دارد تا فرايند تصميم گيري را براي شما راحت کرده و به شما کمک کند تا مانند يک حرفه اي کت و شلوار بخريد. پس از مطالعه اين مقاله، مي توانيد با اعتماد به نفس وارد فروشگاه شده، اطلاعات فروشنده را به چالش بکشيد، و با بهترين کت و شلوار ممکن از فروشگاه خارج شويد.
قانون اول: شلوار را ول كن، كت را بچسب
هنگام خريد كت و شلوار هيچ‌وقت نبايد شلوار را معيار قرار دهيد. اگر شلوار به تن شما خوب و بي‌عيب باشد، دليل خوش‌پوش بودن كت نيست؛ ازسوي ديگر امكان دخل و تصرف، تنگ يا گشاد كردن شلوار به‌مراتب راحت‌تر از كت است، به همين دليل با انتخاب كت شروع كنيد و در مرحله بعد سراغ شلوار برويد.

اندازه درست!

راهنماي انتخاب اندازه کت و شلوار

بله، متاسفانه اگر کت و شلوار انتخابي شما با دستان خود جناب جورجو آرماني (Giorgio Armani) طراح مشهور ايتاليايي هم دوخته شده باشد، اگر اندازه درستي نداشته باشد اصلا و ابدا قابل قبول نخواهد بود! مهم نيست که چه بازه قيمتي براي خريد کت و شلوار در نظر گرفته‌ايد، ولي توصيه مي‌کنيم حتما اندازه درست را انتخاب کنيد و در صورت لزوم، از يک خياط حرفه‌اي براي تغييرات جزئي کمک بگيريد. فراموش نکنيد که کيفيت دوخت و پارچه مهم است اما، اندازه بودن و خواب مناسب کت و شلوار بر روي بدن از آن هم مهم‌تر است! کت و شلوار بايد مرد امروزي را مانند يک شواليه، دلير و شکست‌ناپذير نشان دهد. چه کسي ديده که زره يک شواليه درست اندازه‌اش نباشد؟
همچنين براي يك خريد مناسب بايد به زمان و حال و هواي خودتان هم دقت كنيد، يعني وقتي را به اين كار اختصاص دهيد كه كاملا سرحال باشيد. خستگي هنگام خريد باعث تصميمات عجولانه مي‌شود و ممكن است پس از خريد از انتخاب خود پشيمان شويد. در نهايت يادتان باشد براي خريد يك كت‌و‌شلوار مناسب، قيمت ملاك مناسبي نيست؛ بنابراين بهتر است كه فقط به مارك و برند فروشگاه توجه نكنيد، چرا كه حتما بين كت‌ها و شلوارهاي ارزان‌تر هم نمونه‌هايي وجود دارد كه هم جنس قابل قبولي داشته و هم دوخت و مدل آنها مناسب و زيبا است.

اهميت دکمه
هنگام خريد کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه هاي کت باشد . کت هايي که دکمه کمتري دارند رسمي تر هستند و بايد براي مجالس رسمي انتخاب شوند . علتش هم اين است که کت هاي يک يا 2 دکمه، يقه بازتري دارند و پيراهن زير کت بيشتر ديده مي شود ، در نتيجه حالت رسمي تري پيدا مي کند .
در اروپا کت هاي 2 دکمه براي مهماني ها رايج تر است ولي ايراني ها انواع 3 دکمه را ترجيح مي دهند . هر چه تعداد دکمه بيشتر مي شود کت ها نيمه رسمي مي شوند؛ کت هاي فانتزي و مدرن و با طراحي نو هم اغلب دکمه بيشتري دارند .

نکات مهم در دوخت کت و شلوار

  • آستين هاي کت بهتر است تا بالاي مچ دست باشند
  • اگر کت تان دو دکمه اي باشد نبايد ناف شما زير دکمه اول قرار بگيرد
  • هميشه کت و شلوار را باهم پرو کنيد نه جدا جدا
  • از شانه هاي ميتوان فهميد که کت اندازه شما است يا خير
  • يقه پيراهن بايد با لبه کت در يک راستا باشد

يکي از تصورات غلط آقايان اين است که فکر ميکنند بايد دستمال جيب و کراوات دقيقا مثل هم باشند اما در حقيقت دستمال جيب و کراوات تان هيچوقت نبايد از يک طرح و جنس باشند، اين دو اکسسوري بايد متضاد هم باشند اينطوري استايلي جذاب تر خواهيد داشت.

راي اينكه از قد مناسب شلوار مردانه خود مطمئن شويد، اين قانون كلي را به‌خاطر بسپاريد: رابطه مستقيمي بين قد و پهناي شلوار وجود دارد يعني هرچه شلوار تنگ‌تر باشد، قد شلوار كم مي‌شود و هر چه شلوار گشادتر شود، قد هم افزايش پيدا مي‌كند.

اگر سراغ كتي با شلوار كلاسيك رفته‌ايد، بهتر است از روش فروشندگان استفاده كنيد، آنها قد شلوار را از پشت تا وسط پاشنه كفش مي‌گيرند.  حواس‌تان باشد، اگر مي‌خواهيد قد شلوار تا قوزك پا بالا بيايد، مدل شلوار حتما بايد تنگ باشد.

انتخاب رنگ کت و شلوار مردانه

کت و شلوار را براساس رنگ موي خود انتخاب کنيد. اما سعي کنيد تفسير درستي از اين قانون داشته باشيد. به اين معنا که الزامي نيست که اگر رنگ موي شما قهوه اي است به سراغ کت و شلوار قهوه اي برويد! به عنوان مثال اگر رنگ موي شما تيره است بهتر است کت و شلوار مردانه تيره انتخاب کنيد.

اگر چاق هستيد

ترجيحا کت و شلوارتان را از رنگ هاي تيره انتخاب کنيد. مشکي، سورمه اي سير، زغال سنگي و قهوه اي سوخته از بهترين گزينه هاي پيشنهادي هستند. هرچه رنگ کت و شلوارتان تيره تر باشد شما را باريک تر نشان خواهد داد. کت و شلوار و رنگ ها ي روشن مناسب داماد هاي سبک وزن هستند. نکته طلايي ديگر اين که اگر تمام اکسسوري هايتان از پيراهن و کت و شلوار و کراوات و کفش و جوراب همه يک رنگ باشد ( مثلا مشکي) بدن شما را کشيده تر نشان مي دهد.
سعي کنيد کت انتخابي تان يک دکمه و نهايت دو دکمه داشته باشد. هرچه تعداد دکمه ها در کت کمتر باشد، پيراهن شما را بيشتر نمايان مي کند و بالاتنه شما را کشيده تر نشان مي دهد. از انتخاب کت هاي دو طرف دکمه و چهار دکمه خود داري کنيد. اين کت ها حجم شانه هاي شما را پهن تر نشان مي دهند.
پارچه کت و شلوارتان به هيچ وجه براق نباشد. کت و شلوارهايي را انتخاب کنيد که پارچه هاي آن مات باشند. پارچه هاي براق بدن را پهن تر نشان مي دهند.از انتخاب کت و شلوارها و پيراهن هايي که طرح چهارخانه دارند اجتناب کنيد.

پوشيدن جليقه و تاکسيدو به خوش ترکيب تر شدن عضلات شکم و سينه تان کمک مي کند. از پوشيدن پيراهن هاي تنگ يا خيلي گشاد اجتناب کنيد. پيراهن تنگ فقط برجستگي هاي بدن شما را بيشتر نشان مي دهد و پيراهن گشاد شما را سنگين وزن تر نشان مي دهد. پيراهن شما جنس پيراهني که انتخاب مي کنيد خود را بريزد و به اصطلاح لخت باشد.از پوشيدن پيراهن هاي براق و جنس هاي پفکي که حجيم مي ايستند و پف مي کنند خودداري کنيد.