راهنماي انتخاب بهترين تاج عروس | ايده هاي جديد به جاي تاج عروس

راحتي يا زيبايي؟

احتمالاَ فکر ميکنيد که اگر انتخاب شما مدل کفش عروس پاشنه بلند است بايد دور راحتي را خط بکشيد، اما اين تفکر درست نيست. شما مي‌توانيد کفش پاشنه بلندي انتخاب کنيد که در کنار زيبايي ظاهر بتوانيد راحت با آن راه برويد و برقصيد. يکي از فاکتورهايي که براي راحت بودن  کفش عروس پاشنه بلند بايد در نظر داشته نرم بودن جنس چرم به کار رفته درآن است، حواستان باشد که چرم بدنه کفشتان از انعطاف پذيري مناسبي برخوردار باشد.از ديگر راه هايي که ميتواند پوشيدن کفش پاشنه بلند عروس را براي شما راحت تر کند استفاده از پد هاي کوچکي است که زير پاشنه قرار مي‌گيرند و کف پا را پر ميکنند. همچنين براي راحت تر بودن پاهايتان در روز عروسي نبايد پوشيدن کفش عروسي‌تان را موکول به روز عروسي کنيد،مدل هاي کفش پاشنه بلند عروس راحتي زيادي ندارند و پوشيدن آنها قبل از عروسي هم به نرم تر شدن کفشتان و هم به اينکه خودتان به کفشتان عادت کنيد کمک مي‌کند. عروس خانمها دوست دارند در شب عروسي مثل جواهر بدرخشند واز هر نظر زيبا وبي نقص باشند . يکي از مواردي که بايد در انتخاب آن دقت کرد تاج عروس است . بسياري از عروس خانمهاي خوش سليقه علاقه دارند آرايش موهاي خود را با يک تاج زيبا کامل کنند اما چه تاجي به چه صورتي وچه آرايشي مي آيد ؟ اين نکته مهمي است که عروس خانمها بايد به آن توجه کنند .


تاج عروس بايد درخشان و ظريف باشد.
تاج عروسي بر سر گذاشتن فوت و فن خاص خودش را دارد. تاج عروسي بايد به صورت و مدل موي شما بيايد وشما را يک ملکه تمام عيار کند. پس تاج تان را با دقت انتخاب کنيد.براي انتخاب تاج عروس مناسب بايد خيلي چيزها را در نظر بگيريد. مدل مو، مدل آرايش، فرم صورت و طرحي که روي لباس‌تان قرار است پياده شود. اگر به اين‌ها توجه نکنيد، قطعا نمي توانيد در انتخاب تاج موفق باشيد. تاجي که شب عروسي روي سرتان مي‌گذاريد شما را تبديل به ملکه مي‌کند. پس با در نظر گرفتن جزئيات، ملکه‌ بي نقصي باشيد.

تاج عروس انتخابي متناسب با فرم صورت باشد

توجه به اين نکته خيلي مهم است که نوع تاجي که انتخاب مي کنيد متناسب با فرم صورتتان باشد.بهتر است صورت هاي کشيده از تاج کوتاه تر و صورت هاي پهن از تاج بلندتر استفاده کرد. صورت هاي بيضي مي توانند از هرنوع تاجي استفاده کنند. اشخاصي که پيشاني بلند دارند بهتر است از تاجي که روي پيشاني مي آيد استفاده کنند تا زيبايي آنان را چندبرابر کند.

براي تهيه تاج لازم است بدانيد که، اول بايد لباس عروس را تهيه کنيد، سپس تصميم بگيريد که چه مدل مويي دوست داريد ( باز ، شنيون و ... ) و بعد براي گرفتن تاج اقدام کنيد.
توجه کنيد که مدل تاج تان با مدل لباس تان هماهنگ باشد. اگر مدل لباس تان رويال و پرنسسي است، حتما از يک تاج بزرگ و با شکوه استفاده کنيد.

مدل موي عروس

تاج هاي پرنسسي براي موهاي باز يا شينيون پايين و تاج هاي هدبندي که روي پيشاني قرار مي گيرند، براي مدل موهايي که بالا شينيون شده است و بيشتر در مراسم هايي مانند نامزدي و عقد کاربرد دارد.

مدل سرويس عروس

‎اگر سرويس عروس داراي چند مرواريد باشد،از،تاجي با تزيين مرواريد استفاده کنيد ،به ياد داشته باشيد که از نگين يا مرواريد به اندازه ي کم استفاده کنيد،در ضمن رنگ تاج را ميتوانيد هم رنگ سرويس طلاي خود انتخاب کنيد يا اگر در سرويس طلا،نگين رنگي داريد، تاجي با همان رنگ سنگ يا نگين انتخاب کنيد.

کدام تاج عروس مناسب است

  • اگر موهاي شما مش دارد، از تاج هاي شلوغ استفاده نکنيد. زيرا در اين صورت نه تاج و نه موهايتان نمي توانند زيباييشان را به نمايش بگذارند.
  • از شلوغي زياد بپرهيزيد و سادگي را پيشه کنيد تا بدين ترتيب عکس هايتان هميشه زيبا به نظر برسد.
  • توجه داشته باشيد که رنگ تاج تان با رنگ سرويس يا جواهرتان نيز بايد هماهنگ باشد. در صورتي که سرويس طلاي زرد استفاده مي کنيد، تاج زرد بگذاريد و يا گل سفيد با لباستان هماهنگ کنيد. در صورتيکه طلا سفيد با نگين هاي رنگين مي اندازيد، بهتر است تاج نقره اي بگذاريد و رنگ نگين ها را با رنگ نگين هاي سرويس طلا، گل و آرايش صورتتان هماهنگ کنيد. اگر سرويستان مراريد است، از تاج مرواريد استفاده کنيد.
  • اگر لباس تان مرواريد دوزي دارد، تاجي انتخاب کنيد که روي آن با مرواريد کار شده است.
  • اگر مدل لباس تان ساده و اروپايي است، از گل سر، گل سفيد يا يک رشته گل سفيد استفاده کنيد.
  • اگر روي لباس تان شکوفه و گل هاي سفيد دارد، از همان گل ها براي موهاي تان نيز سفارش دهيد.
  • در واقع بهترين راهنماي انتخاب تاج عروس يا ساير لوازم تزئيني مي تواند مدل لباس عروس، طرح پارچه يا تور آن باشد.


قد آقا داماد را فراموش نکنيد

يکي ديگه از فاکتورهايي که عروس خانم ها بايد هنگام انتخاب تاج در نظر بگيرن قد همسرشان است. اگه اختلاف قد عروس با داماد کم باشه بايد از کفش پاشنه کوتاه و شنيوني که خيلي بالا نباشه و همچنين تاج کوتاه استفاده کنه. اما عروس خانم هايي که قد کوتاهتري نسبت به داماد دارن ميتونن با خيال راحت از کفش پاشنه بلند و تاج بلند استفاده کنن.
 

جنس تاج عروس مناسب براي شما

تاج هاي عروس جنس هاي متفاوتي دارن از جمله: ژله‌اي، نرم و انعطاف‌پذير، سخت و سنگي. بهتره شما براي روز عروسيتون از جنس هاي نرم و انعطاف پذير استفاده کنين چون اين نوع تاج روي مو بهتره حالت ميگيره و باعث خراب شدن مدل مو نميشه.
 

انواع مدل هاي گل سر و پاپيون براي موهاي عروس

بعضي از عروس خانوم ها تمايل دارند به جاي تاج براي مراسم عروس خود از گل استفاده کنند. اين گل ميتواند گل طبيعي باشد و يا ميتواند گل مصنوعي باشد . ميتوان يک گل درشت انتخاب کرد و يا تعدادي گل ريز. ميتوان يک طرف سر اين گل ها را زد و يا ميتوان ريسه گل ، بر سر گذاشت. در زير نمونه هايي از اين گل ها و پاپيون ها را بر سر عروس ميبينيد. اکثر عروس خانوم ها در مراسمي مثل عقد ، نامزدي ، بله برون و حنابندان خود اين مدل موها و ريسه گل ها را انتخاب ميکنند و تاج را براي مراسم عروسي خود برميگزينند. استفاده از پاپيون نيز بسيار شيک و خاص است و هميشه يک اکسسوري شيک و لوکس است. ميتوانيد با يک پاپيون و يا يک گل درشت زيبا موهاي خود را خاص کنيد. از عکس هاي زير ايده بگيريد.

انتخاب نيم‌تاج و شينيون

شينيون آنقدر کلاسيک و شيک است که هيچ وقت از مد نمي‌افتد و هميشه انتخاب اول بسياري از عروس خانم‌ها خواهد بود. شينيون گردن شما را و آراستگي لباس عروسي‌تان را در معرض نمايش مي‌گذارد. شينيون مدل‌هاي مختلفي دارد که با توجه به استايل شما انتخاب خواهد شد. شينيون خود را با بافتن موهاي‌تان و يا بلندي آن مي‌توانيد متفاوت سازيد. چند تار موي مش کرده را به روي چشمهاي‌تان بريزيد و موهاي‌تان را اتو بکشيد تا شينيون‌تان همچون شينيون يک پرنسس شود. براي داشتن يک شينيون خطي موهاي‌تان را صاف کنيد و آنها را در پشت سر ببنديد و سپس نيم‌تاج‌تان را بر سر بگذاريد. همچنين مي‌توانيد يک شينيون کج داشته باشيد و براي يک اثر شيک و آراسته نيم‌تاج‌تان را در بالاي سر به آن اضافه کنيد. اگر شينيون شما يک شينيون آشفته و شلوغ است، نيم‌تاجي ساده بر سر بگذاريد.