نکات انتخاب کفش عروس | بهترين کفش عروس براي عروس ها کدام است

معمولا بعد از خريد لباس عروس، عروس خانم ها به فکر خريد کفش عروس مي افتند و به دنبال کفشي زيبا که مناسب با قد خود و همسرشان باشد هستند. در هنگام خريد کفش عروس بايد نکاتي را که در ادامه گفته مي شود مدنظر قرار دهيد تا علاوه بر انتخاب کفشي زيبا کفشي راحت و مناسب تهيه کنيد.


راحتي کفش عروس: يکي از مهمترين نکاتي که در انتخاب کفش عروس مي بايست به آن توجه داشته باشيد راحتي کفش است. چراکه شما قرار است اين کفش را تمام طول شب به پا کنيد و با آن راه برويد و برقصيد. اگر پاشنه آن خيلي بلند باشد يا پاهايتان را بزند، اعصاب‌تان به‌هم مي‌ريزد. بنابراين به سراغ کفش‌هايي نرويد که پاشنه خيلي بلند و ظريفي داشته باشند يا شيب کف کفش خيلي زياد باشد. کفش‌هايي با بندهاي ظريف و محکم روي انگشتان پا نيز باعث رد انداختن روي انگشتان پاي شما مي‌شوند.

کيفيت کفش عروس

شايد تصور کنيد کفش عروسي تنها براي يک شب است پس کيفيت و دوام آن اهميتي ندارد. در حالي که کفش عروسي بايد مقاوم و با دوام باشد. در عين حال داخل کفش نرم و سبک باشد تا راه رفتن به راحتي انجام شود.

پاشنه مناسب کفش عروس

کفش عروسي بايد مجلسي و شيک باشد. اما مجلسي بودن به معناي داشتن پاشنه بيش از حد نيست. بلکه پاشنه کفش بايد مناسب باشد تا هيچ آسيبي به پا نرسد. هر چه باشد قرار است کفش براي يک روز هم که شده پوشيده شود. آنهم در مجلسي که تمام مهمانان چشم به عروس دوخته اند. بنابراين بايد پاشنه آن به گونه اي باشد که اختلالي در راه رفتن ايجاد نکند.سراغ پاشنه هاي خيلي بلند نرويد
اگر هميشه در مهماني ها کفش پاشنه بلند 3 يا 5 سانتي متري مي پوشيد، براي خريد کفش عروسي به سراغ پاشنه هاي 10 سانتي متري نرويد. بهتر است کفش عروسي شما با کفش هاي قبلي تان تفاوت زيادي نداشته باشد. در واقع روز عروسي زمان مناسبي براي تجربه هاي جديد نيست و توصيه مي شود روال زندگي تان را دنبال کنيد. شايد کفش هاي پاشنه بلند شيک و زيبا به نظر برسند اما فقط هنگام عکاسي در آتليه مناسب هستند و براي يک روز پر جنب و جوش کارآيي خوبي ندارند.

توجه به سبک و رنگ

معمولا براي خريد کفش عروس از رنگ هاي روشن تر مثل سفيد، کرم و نباتي استفاده ميکنن اما انواع کفش هاي رنگي مخملي که با رنگ لباس عروس تضاد و کنتراست داشته باشه جذابيت و زيبايي بيشتري داره.

استايل کفش عروس شما

استايل شخصي خودتان و همچنين استايل لباس عروسيتان ممکن است شبيه به هم نباشد و اندکي تفاوت بينشان باشد. در اين صورت کفش شما اين فرصت را دارد که شخصيت واقعي شما را نشان دهد. در هر صورت کفش پوشيدن استايل شخصيتي افراد را نيز به ما نشان مي دهد، اما در مورد روز عروسي چون عروس و داماد بيشتر از هر کس ديگري در کانون توجه مهمانان قرار دارند، پوششان مستقيما شخصيت آن ها را منعکس مي کند. بسياري از لباس عروس ها پاها و حتي انگشتان پا را مي پوشاند، بنابر اين کفش هايي که انتخاب مي کنيد لزوما نبايد با لباس عروس شما مطابقت داده شود ( همون ست کردن ). ولي وقتي کسي کفش شما را حتي نمي تواند ببيند بايد از چه چيزي ترس داشته باشيد؟ به همين دليل است که بسياري از عروس خانم ها ترجيح مي دهند از بوت هاي زيبا يا يک جفت کفش شيک آبي استفاده کنند. بطور خلاصه هر چيزي که شما انتخاب مي کنيد و مي پوشيد فرصتي براي نشان دادن سليقه و استايل شخصيتي خودتان  است.

توجه به فصل عروسي و محل برگزاري جشن

معمولا کفش عروس رو بايد با توجه به فصلول سال و محل برگزاري جشن انتخاب کنين. کفش مختص فصل پاييز و زمستون و همچنين انتخاب باغ يا ساحل براي برگزاري مراسم با کفشي که براي بهار و تابستون و مراسمي که در تالار برگزار ميشه تفاوت زيادي داره.

نکات مهم جهت انتخاب کفش عروس

يک جفت کفش کمکي به همراه داشته باشيد: بهتر است يک جفت کفش راحتي براي ساعات پاياني شب تهيه کنيد. شما مي‌توانيد اين کفش کمکي را از انواع تخت و يا پاشنه 3 سانتي‌ انتخاب کنيد و وقتي حسابي از دست کفش‌هايتان کلافه شديد، آنها را تعويض کنيد.
کفشهايتان را چند بار قبل از مراسم بپوشيد: اگر شما روزي چند ساعت کفشتان را در منزل بپوشيد و با آن راه برويد، به آن عادت مي‌کنيد؛ راه رفتن و رقصيدن با يک کفش پاشنه‌بلند سفيد در يک لباس حجيم و سنگين، کاربسيار دشواري است
يک روز شلوغ به خريد برويد
در پايان يک روز شلوغ و پردغدغه به خريد کفش عروسي تان برويد چون در تمام روز بر اثر راه رفتن و ايستادن، پاها کمي ورم مي کنند و بزرگ تر مي شوند؛ همان اتفاقي که در روز عروسي براي شما مي افتد. با اين مشابه سازي، مناسب ترين کفش را خريداري مي کنيد که پايتان را اذيت نمي کند.


دنبال کفش هاي ارزان نرويد

انگليسي ها مي گويند ما هنوز آنقدر ثروتمند نشديم که جنس ارزان بخريم. ما ايراني ها هم مي گوييم هر چه پول بدي، آش مي خوري. پس هنگام خريد کفش عروسي اين ضرب المثل ها را آويزه گوش تان کنيد.کفش هاي خوب قيمت بالايي دارند. گاهي لازم است براي خريدشان 150 تا 200 هزار تومان هزينه کنيد. به اين فکر نباشيد که چون قرار است يک شب کفش را بپوشيد، بايد کفش ارزان قيمتي بخريد. اگر از چند ماه قبل از عروسي در فکر کفش باشيد، شايد بتوانيد در حراجي هاي آخر فصل برندهاي معروف کفش خوبي را با قيمت ارزان تر پيدا کنيد. پس خريد کفش را به روزهاي آخر موکول نکنيد و کمي زودتر به فکر باشيد. اگر کفش شما خوب و راحت باشد مي توانيد در مهماني هاي بعد از ازدواج هم از آن استفاده کنيد.

در زمان خريد کفش عروس به کف کفش توجه کنيد

در اين مورد بايد بدانيد که بهتر است کف کفش کاملا صاف نباشد و شيارهايي داشته باشد. تا زمان حرکت و راه رفتن در زمين هاي براق و صيقلي سالن هاي عروسي ليز نخوريد!

رنگ‌هاي روشن مثل کرم و نباتي

کفش لباس عروسي‌تان که رنگ آن کاملا سفيد باشد، شايد بعدها ديگر به درد شما نخورد چون کفش سفيد با لباس‌هاي ديگر معمولا جور درنمي‌آيد. به جاي آن اگر لباس عروسي‌تان بلند است و کفش‌هاي شما اصلا به چشم نمي‌آيد، مي‌توانيد سراغ خريد کفش‌هاي کرم و نباتي يا رنگ‌هاي روشني در همين طيف برويد که در بعد از جشن ازدواج‌تان هم بتوانيد آنها را با لباس‌هاي ديگر ست کنيد.

کفش‌هاي حصيري

اگر لباس عروس شما عروسکي يا دنباله‌دار است (طوري که کفش شما زير دامن آن پنهان مي‌شود) مي‌توانيد کفش‌هاي با پاشنه حصيري يک تکه را براي لباس عروسي‌تان انتخاب کنيد. اين کفش‌ها کمک مي‌کنند که شما با وجود اينکه قد‌بلندتر به نظر مي‌رسيد، سطح اتکاي وسيع‌تري روي زمين داشته باشيد و بتوانيد راحت‌تر راه برويد و تعادل‌تان را حفظ کنيد.