بهترین روش چیدمان مبلمان راحتی در منزل

چیدمان مبل راحتی، بستگی به طراحی مبلمان و تعداد آن‌ها دارد. مدل چیدمان مبل راحتی بستگی به نوع استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنید هم دارد.

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره برای خانه‌های کوچک

قرار دادن مبل ال در کنار کاناپه دو نفره، برای سالن‌های مستطیل شکل و کوچک بسیار مناسب و کاربردی است، زیرا باعث می‌شود تا فضای کمتری از خانه اشغال شود. برای این نوع ساختار بهتر است از مبل‌های جلویی به جای میز استفاده کنید. این چیدمان بهتر است برای خانه‌های کم جمعیت مورد استفاده قرار بگیرد.


مبل راحتی ال در کنج دیوار
برای اتاق‌های نشیمن کوچک، بهتر است مبل ال در کنج دیوار به‌طوری قرار بگیرد که دو دسته آن پشت به دیوار باشد تا فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. برای روبه‌روی مبل می‌توانید از صندلی‌های راحتی تک نفره استفاده کنید.

قرار گرفتن مبل ال در کنار کاناپه دونفره قرینه
این نوع چیدمان نسبت به حالت قبل نیاز به فضای بزرگ‌تری دارد. باتوجه به اینکه در این مدل کاناپه‌ها به‌صورت قرینه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از یکنواخت شدن فضا می‌توانید از یک میز جلو مبلی بزرگ استفاده کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با بطری پلاستیکی مبل شیک بسازید +ویدیو سر بزنید.


چیدمان مبل راحتی ال با کاناپه سه نفره و ضلع جدا شونده
این چیدمان باید به نحوی انجام شود که بخش بلند مبل در راستای طول و بخش کوچک آن در راستای عرض فضا قرار بگیرد. برای ست کردن این نوع چیدمان بهتر است از میز‌های کوچک عسلی استفاده کنید.

مبل ال جدا شونده
این مدل بهترین چیدمان برای مبل‌های ال است. مزیت این مدل این است که قسمت‌های آن به راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند، بنابراین هر زمان که به فضای بیشتری نیاز داشتید می‌توانید یک قسمت از آن را بردارید. برای این مدل بهتر است از میز اصلی به‌جای جلو مبلی استفاده کنید.

نکاتی برای چیدمان مبل راحتی ال در خانه‌های کوچک

به فاصله قرارگیری دیوار از مبل‌ها توجه کنید. هرچه محل قرار‌گیری مبل‌ها به فضا نزدیک‌تر باشد فضای بیشتری برای استفاده در اختیار خواهید داشت.
سعی کنید که رنگ مبل‌ها با رنگ دیوار‌ها و فضای خانه همخوانی داشته باشد زیرا تنوع رنگی زیاد جلوه ناخوشایندی به خانه می‌بخشد.
هنگام خرید مبل ال موقعیت، مساحت و هماهنگی با دیگر اجزای خانه را در نظر بگیرید.
اگر گوشه‌های سالن شما خالی است، نحوه چیدمان مبلمان ال بهتر است به‌گونه‌ای باشد که در کنج سالن قرار بگیرند تا از فضای وسط بیشتر بتوانید استفاده کنید. این نوع چیدمان برای خانه‌هایی با فضای کوچک کاربرد بسیاری دارد زیرا از فضای کناری خانه نیز استفاده می‌شود.