نکات پذيرايي مجالس عروسي | بهترین پذیرایی و تشریفات عروسی

تشريفات مجالس با کيفيت

کيفيت يکي از موارد مهم در تشريفات مجالس و برگزاري مراسمات مي باشد. استفاده از سالن هاي مجلل و با کيفيت همواره شرايط مناسبي را براي تشريفات مجالس و برگزاري با کيفيت آن ايجاد مي کنند. از جمله مسائل مهم ديگر در تشريفات مجالس تعداد نفرات مي باشد. باغ هاي مخصوص تشريفات عروسي معمولا بين 100 تا 2000 نفر به طور معمول ظرفيت دارند که با توجه به وسعت فضاي باغ مي توان آن را تخمين زد. تشريفات مجالس بايد داراي فضايي مناسب براي پذيرايي از تمامي مهمانان باشند. همچنين اکثر باغ ها و تالارها داراي دو سالن مجزا براي خانم ها و آقايان هستند. ارائه خدمات مجالس يکي از خصوصيات مهم يک باغ تالار مناسب مي باشد. وجود پارکينگ بزرگ مجهز متناسب با تعداد مهمانان از موارد مهم ديگر يک سالن مناسب مي باشد. استفاده از سيستم هاي صوتي قوي و مجهز از ديگر خصوصيات تشريفات مجالس مناسب خواهد بود. يکي از ويژگي هاي مهم ديگر تشريفات مجالس وجود نور پردازي مناسب و با کيفيت است تا مهمانان در هنگام برگزاري جشن با ديدن چنين نور پردازي سر ذوق بيايند.
هرچه زودتر يک تالار پذيرايي زيبا با اندازه مناسب رزرو کنيد
رزور تالار عروسي يکي از مهمترين بخشهاي برگزاري تشريفات عروسي شماست. حدود 6 ماه قبل از عروسي خود مي بايست تالارپذيرايي يا باغ عروسي خود را رزرو کرده باشيد. تالار عروسي مي بايست يک سالن بزرگ و مناسب داشته باشد و فضاي کافي براي نشستن ميهمانان و همچنين فضاي کافي براي شادي مهمانان داشته باشد. سالن پذيرايي نه بايد آنقدر بزرگ باشد که مهمانان شما در آن پراکنده شده و تعدادشان کم به نظر برسد و نبايد آنقدر کوچک باشد که مهمانان شما تنگاتنگ يکديگر بنشينند و معذب باشند. تالار تشريفات پذيرايي عروسي مي بايست زيبا و دلنشين باشد. هيچ کس دوست ندارد وقت خود را در يک سالن تنگ و تاريک با سقفي کوتاه و يا يک زيرزمين سپري کند.
اگر پنج شنبه شب نشد، جمعه شب را انتخاب کنيد و يا يک شب که فرداي آن تعطيل است را در نظر بگيريد. برگزاري عروسي در چنين اوقاتي باعث مي شود که ميهمانان شما به موقع در عروسي شما حاضر شوند و به خوشحالي تصميم بگيرند که بعداز ظهر تعطيل خود را در مجلس جشن و شادي شما شرکت کنند
مسئله‌اي که بايد به آن توجه داشته باشيد، موقعيت تالار و باغ و دسترسي به آن است. بايد به اين فکر کنيد که مهمانان شما چگونه به اين مکان خواهند آمد.گذاشتن کروکي در کارت عروسي کار آنها را تسهيل مي‌کند.با  انتخاب  بهترين باغ عروسي شبي فراموش نشدني را به  مهمانانتان هديه دهيد . فراموش نکنيد که شب عروسي تان ديگر تکرار نمي شود ، با انتخاب بهترين تالار يا باغ عروسي علاوه بر برگزاري شبي با شکوه خاظره اي لذت بخش را تجربه کنيد . نزديکي اين مکان به آتليه عکاسي و آرايشگاه عروس خود از مواردي است که بايد به آن توجه داشته باشيد. نبايد هر کدام از اينها مخصوصاً در کلان شهر شلوغ و پرترافيکي مثل تهران در يک سر شهر باشند، وگرنه شما را در روز عروسي به دردسر خواهند انداخت.
سالن و تالاري را براي خود انتخاب کنيد که سقف آن کوتاه نباشد. با انتخاب باغ اين مشکل را نخواهيد داشت.

نورپردازي سالن عروسي

نورپردازي ها يکي از آيتم هاي مهم براي برگزاري مجالس عروسي است. نحوه استفاده از نورها و رنگ آنها مي تواند اين زيبايي را دو چندان کند. براي اين کار مي تواند در قسمت جايگاه عروس و داماد از نورهاي رنگي استفاده کرد. انتخاب رنگ بنفش براي نورها جذابيت خاصي دارد. همچنين مي توان از ترکيب رنگ هاي رنگين کمان نيز استفاده کرد.

پرده و تزئينات سالن عروسي

پرده هايي که در سالن عروسي نصب مي شوند، بايد برخلاف رنگ ديوارها و همچنين کف و سقف سالن باشد. اگر در سالن از سنگ هاي آنتيک تيره رنگ استفاده شده، پرده ها بايد از ميان رنگ هاي روشن انتخاب شوند تا نمود بيشتري داشته باشند. تزئينات ديگر سالن هم شامل روميزي ها، روکش هاي صندلي ها و ... مي باشد. مي توان پرده ها را با روميزي ها و روکش هاي صندلي ست کرد.
منوي غذاي پذيرايي

منوي غذايي ارائه شده توسط تشريفات و خدمات مجالس عروسي کليه غذاهاي سنتي و ايراني و دامنه ي کاملي از انواع غذاهاي فرنگي، اسنک ها و اردوورهاي مديترانه اي را توسط سرآشپز بين المللي و حرفه اي از کشور مکزيک شامل ميشود .

بعلاوه سرو انواع پيش غذاها ( عصرانه )، فينگر فود هاي ايراني، مديترانه اي، آسياي شرقي، چيني، آمريکايي و… با مديريت سرآشپز مجرب از آمريکاي جنوبي در طول مراسم امکان پذير ميباشد.
کيترينگ تشريفات مجالس عروسي با در اختيار داشتن آشپزخانه مجهز صنعتي وطبخ روزانه انواع غذا توسط سرآشپز درجه يک دامنه وسيعي از غذاي با کيفيت را در منوي خود عرضه مي کند.

داشتن فضاي پارک کافي يا پارکينگ مجزا هم يکي از مسائل مهم در انتخاب محل برگزاري مراسم عروسي شما مي باشد. حواستان باشد هزينه ي پارکينگ در شب عروسي شما با مهمانانتان نيست !
تميزي سرويس بهداشتي يکي از مواردي است که شب مهماني شما خيلي به چشم مي آيد. براي رفاه حال مهمانانتان به اين نکته توجه کنيد.
وجود رختکن در باغ عروسي ضروري است.

 کيفيت کترينگ و تهيه شام عروسي مهم است

مهمانان شما انتظار دارند در بزرگترين شب زندگي شما، خوب پذيرايي شوند و کترينگ و تهيه شام، مهمترين قسمت تشريفات عروسي شماست. کيفيت غذا مي بايست مناسب باشد و در کنار آن دسر و نوشيدني هاي مناسب نيز مهم هستند. اگر تشريفات شام عروسي را به صورت سلف سرويس برگزار مي کنيد، مطمئن شويد که براي هر 50 ميهمان، يک ميز شام وجود دارد. اين نکته مهمي است. اگر 350 ميهمان بايد سر يک ميز شام پذيرايي شوند، دو ساعت طول مي کشد تا تمام مهمانان شام بخورند. چراکه بايد صبر کنند يک گروه شام خود را صرف کند و سپس گروه بعدي شام بخوردند و اين يک فاجعه در برگزاري تشريفات عروسي است.

آلبوم کارت دعوت

خيلي ازعروس ها حتي به فکرشان هم نمي رسد، که چنين يادگاري جالبي از کل مراسم هاي مربوط به ازدواجشان داشته باشند، درحالي که کافي است از همان ابتدا، يکي از کارت دعوت هاي مراسم نامزدي، عقدکنان، حنابندان، عروسي و را براي خودتان نگه داريد و در روز عروسي اين مجموعه را در اختيار عکاستان هم قرار دهيد تا چند تا عکس خوب، جالب و حرفه اي از آنها بگيرد.

هديه براي ساقدوش ها و يادگاري براي مهمانان

شايد هديه دادن به مهمانان آنقدرها هم مهم به نظر نرسد ولي يکي از جزئيات خوشايندي است که در ياد دوستان، آشنايان و اقوامتان مي ماند. در ضمن ساقدوش هايتان هم واقعا مستحق تشکر شما و همسرتان هستند و فراموش کردنشان يک کم لطفي جدي به حساب مي آيد.