نکات انتخاب تور عروس | براي انتخاب تور عروس به چه مواردي دقت کنيم

يک عروس با تور، مي‌خواهد که تور خود را در سراسر مهماني نگه دارد. عروس‌هاي با تور سر، مدل مو را به عنوان الويت دوم مي‌بينند، چراکه فقط براي پف دادن تور سر ضروري مي‌باشد. مهم نيست که چه حالتي را بيشتر قبول داريد، در هر صورت شما تور و مدل مويي را مي‌خواهيد که بهترين چهره و ظاهر را به شما بدهد


فرم صورت خود را بشناسيد
هشت شکل بنيادي صورت عبارتند از: بيضي، گرد، کشيده، قلب، لوزي (الماسي)، مربع (چهار گوش)، مستطيل و مثلث. چهار شکل اول، نرم و منحني هستند، درحاليکه چهار شکل آخر، زاويه‌ها و گوشه‌هاي بيشتري دارند. براي تعيين شکل صورت خود، موهايتان را از روي صورتتان کنار زده و لبه و ضلع بيروني را بررسي کنيد. در اينجا مدل موها متناسب با نوع صورت بيان مي‌شود:

– اگرصورت شما بيضي است، طول صورت نصف عرض آن مي‌باشد. اين صورت متعادل و متناب است. هر مدل مويي به صورت بيضي مي‌آيد، پس مي‌توانيد انواع مدل‌ها را امتحان کنيد.
– اگر صورت شما گرد است، درازا و پهناي صورت يکي مي‌باشد. از بيني به عنوان نقط? مرکزي استفاده کنيد. مدل موهايي براي اين شکل صورت در نظر بگيريد که بلند باشند. ريختن مو به جلوي شانه يا جمع کردن آن در پشت، هر دو مناسب صورت‌هاي گرد مي‌باشند. هرگز موها را کوتاه و مدل پسرانه نکنيد، چون صورتتان را بزرگتر نشان خواهند داد.

گران ترين نوع تور آن هايي هستند که کاردست زيادي داشته باشند يا تورهاي بلندي باشند يا روي آن ها را با گيپور کار کرده باشند ، که البته شکيل تر نيز هستند.

تورهاي بلند براي عروس هاي قد کوتاه مناسب هستند و براي خانم هاي قد بلند تورهاي متوسط و پرچين بهتر هستند .

اگر دوست داريد تور سرتان رسمي باشد و نمي خواهيد زياد هم براي آن هزينه کنيد ، مي توانيد دور لبه ي تور را يک رديف پولک بي رنگ يا روبان يا قيطان سفيد بدوزيد . هم چنين مي توانيد روي آن کمي نگين بچسبانيد تا هم از سادگي در بيايد و هم جلوه ي بيش تري داشته باشد .

اگر در اندام تان عيبي داريد ، مي توانيد با کمک تور مقداري از آن را بپوشانيد و يادتان باشد که نبايد اندازه ي تور را در همان نقطه ي ايراد اندام تان قطع کنيد . مثلا اگر کمر پهني داريد نبايد تور را روي کمرتان قطع کنيد . بلکه بايد اندازه ي آن طوري باشد که روي کمرتان را پوشانده و روي باسن قطع شود .


در صورتيکه بالا تنه شما کوتاه است تورهايي که ارتفاع شان تا روي شانه مي‌رسد، انتخاب ها مناسب تري هستند و کوتاهي بالاتنه را مي‌پوشانند.

اگر لباس شما نسبتاً ساده است تورهاي بلند حاشيه داري را انتخاب کنيد که تا پايين لباس شما امتداد دارد.

اگر کمي اضافه وزن داريد و مي‌خواهيد لاغر‌تر به نظر برسيد به سراغ تور ساده و کم چين برويد. اين تورها بدن شما را کشيده‌تر نشان مي‌دهد.

وقتي مي‌خواهيد تورهاي خيلي بلندي انتخاب کنيد که دنباله شان روي زمين کشيده مي‌شود بهتر است به فکر تور اضافه هم باشيد. اين تورها را فقط براي عکاسي در آتليه يا مراسم عقد روي سرتان بگذاريد و قبل از رسيدن به سالن اصلي مراسم، تور کوتاه تري روي سرتان قرار دهيد. تورهاي بلند دست و پا گير هستند و معمولا زير دست و پاي مهمانان پاره مي‌شوند. اگر تور را اجاره مي‌کنيد اين نکته بيشتر اهميت دارد. بايد تور سالمي را به فروشنده تحويل دهيد.

افسونگرانه (facilitator)

اين مدل با يک لباس پوشيده سبک ساده و کلاسيکي به شما مي‌بخشد. اگر شما دنبال يک ظاهر ساده و شيک هستيد اين مدل انتخاب مناسبي براي شما خواهد بود. يا اگر مطمئن نيستيد که تور کاملي نياز داريد مي‌توانيد يک تور فانتزي با لوازم تزئيني مثل گل سر ، گل هاي کوچک و تکه اي تور کوچک لانه زنبوري براي خود يک تور شيک و زيبا درست کنيد و از آرايشگرتان بخواهيد در لابه لاي موهايتان کار کند.

امروزه تورهايي به بازار آمده که معمولا همراه با يک کلاه کوچک هستند و اندازه ي آن ها بسيار کوچک است . اين تورها را جلو سر مي گذارند تا بتواند بخش کمي از صورت عروس را بپوشاند .
اگر قصد استفاده از اين تورها را داريد بايد بدانيد که آن ها فقط با يک لباس و آرايش کاملا اروپايي و ساده جور در مي آيند . هر چه تورهاي بلند سلطنتي تر و رسمي تر هستند تورهاي کوتاه ساده ترند و به سبک اروپايي نزديک ترند و زيبايي خاص خودشان را دارند.

تور عروس سنتي

اين سبک از تور عروس معمولا تمام قسمت هاي صورت عروس رو پوشش ميده و بلندي اون تا گردن يا روي بازوها هست. معمولا اين مدل تور عروس در طي مراسم روي صورت عروس باقي ميمونه و داماد با بالا بردن اين تور براي اولين بار چهره عروس رو ميبينه. اين مدل تور عروس روي شانه ها قرار ميگيره و براي عروس خانوم هايي که دوست دارند يه مدل متعارف و ساده در روز عروسيشون داشته باشن گزينه مناسبيه. اين مدل تور معمولا مدل لباس رو تحت تاثير قرار نميده و زيبايي لباس عروس رو کامل تر ميکنه.

اگر لباس عروس شما نباتي است و جواهرات زرد رنگي داريد بهتر است تاجي را انتخاب کنيد که کمي طلايي باشد. هماهنگي ساير زيورآلات با تاج شما موضوعي است که نبايد آن را ناديده بگيريد. در برخي از آرايشگاه ها انواع مختلفي از تاج هاي رنگارنگ با فرم و مدل هاي گوناگون موجود است که در روز عروسي بعد از کامل شدن آرايش و پوشيدن لباس، مي توانيد تاج هاي مختلفي را امتحان کنيد و بهترين نمونه را با کمک آرايشگر روي سرتان بگذاريد. اما در همه آرايشگاه ها چنين امکاني وجود ندارد و خودتان بايد از قبل تاج را از جاي ديگري بخريد يا کرايه کنيد بايد کمي سليقه به خرج دهيد و بهترين تاج ممکن را برگزينيد تا کامل کننده زيورآلات شما باشد.

تاج عروس و قد داماد

بعضي وقت ها انتخاب شينيون هاي رو به بالا در کنار تاج هاي پايه بلند قد شما را 10 تا 15 سانتي متر بلند تر نشان مي دهد و توجه کنيد که قرار است کفش پاشنه بلند هم بپوشيد. اينجاست که بايد حواستان به قد داماد هم باشد. آرايشگر که داماد را نديده، اگر با همسرتان تقريبا هم قد هستيد اين نکته را در نظر داشته باشيد تا وقتي داماد جلوي در آرايشگاه به استقبال تان مي آيد با ديدن يک عروس خيلي قد بلند تر از خودش متعجب يا ناراحت نشود. اگر هم داماد خيلي قد بلند تر از شماست با کمک يک تاج بلند خودتان را به او برسانيد تا اختلاف قد شما کمتر به چشم بيايد.

تور عروس متناسب با مدل موي شما

هماهنگي با مدل مو: براي انتخاب شينيون خود بايد به مدل تور نيز توجه کنيد. براي مدل موهايي که جمع هستند بايد از مدل هاي بلند استفاده شود و لازم است مو محکم تر بسته شود اما براي مدل موهاي باز لازم است طول تور از بلنداي موي شما بيشتر باشد.
مدل هاي رسمي: اگر علاقه مند به مدل هاي رسمي هستيد و دوست نداريد براي آن زياد هزينه کنيد مي توانيد يک رديف پولک بي رنگ يا روبان يا قيطان سفيد دور لبه تور بدوزيد و براي اينکه از سادگي خارج شود بهتر است روي آن تعدادي نگين بچسبانيد. اين کار همچنين جلوه بيشتري به تور شما مي بخشد.