تاثيرات نورپردازي مجالس عروسي | بهترين نورپردازي و رقص نور در مجالس

تاثيرات نور پردازي در تالار عروسي : از مهمترين تدارکات عروسي که اهميت خاصي هم دارد ومعمولا ناديده گرفته ميشود استفاده از يک نور پردازي حرفه ايي ميباشد.تاثيرات اين کار در فضاي سالن واحساساتي که در عروس ودامادوميهمانان به وجود ميايد بسيار زياد وزيبا ميباشد.ودر عين حال که به عروسي شما حال وهواي خوبي ميبخشد هزينه ي زيادي را نيز براي شما در بر نخواهد داشت.وشما ميتوانيد ان را با يک هزينه ي کم به برنامه هاي خود بيفزاييد.يکي از المان هاي با اهميت که هنگام برنامه­ريزي براي تشريفات يک عروسي اغلب ناديده گرفته مي­شود، نورپردازي است. نورپردازي مي­تواند اثر قدرتمندي بر ظاهر کلي و فضاي احساسي جشن شما بگذارد و همچنين اثرات مطلوبي هم بر روحيه ميهمانان خواهد گذاشت و مهمترين مزيت آن اينست که تمام اينها با هزينه بسيار کمي قابل اجراست.

نورپردازي عروسي نه تنها سبب بهبود ظاهر کلي محل برگزاري جشن مي­شود بلکه عناصر تزييني مهم يا مناطقي خاص مانند سن رقص و يا نقاط کانوني مانند ميز عروس و داماد را هم برجسته مي کند. عکاسان در خدمات عروسي به نور پردازي بسيار اهميت مي دهند چرا که نورپردازي جلوه هاي بصري اضافي را برايشان به وجود مي آورد تا به کمک آن عکس هاي عروسي را زيبا تر کنند.
در هنگام جشن و پايکوبي ميهمانان ، هنگام صرف غذا ، هنگام ورود يا خروج از محل مراسم ، هنگام رقص عروس و داماد ، نورپردازي روي استيج و غيره ، زمانهايي ست که با توجه به موقعيت خاص بايد نورپردازي خاص خود را داشته باشد ، در غير اينصورت تاثير و شور و هيجان مطلوب را در ذهن ميهمانان و حضار باقي نمي گذارد ..

نوپردازي رو به بالا (UpLighting)

ساده‌ترين روش براي شروع نورپردازي دکوراتيو روشي است که در آن نور به بالا مي‌تابد؛ اين روش بسيار عملي و کم‌خرج مي‌باشد و نتيجه آن چشمگير و قابل توجه است. با قرار دادن چراغ بر روي زمين و تابش نور آن به سمت ديوار مجاور صحنه‌اي جالب خلق مي‌شود که هم زيبايي دارد هم نور بازتابش شده از سقف مي‌تواند نور عمومي ملايمي را ايجاد کند. توجه نماييد که لامپ‌هاي التهابي و خانواده لامپ‌هاي گازي براي اين منظور مناسب نيستند چرا که دماي بالاي اين لامپ‌ها در دسترس قرار مي‌گيرد و ممکن است خطرآفرين شود. لامپ‌ها و پروژکتورهاي LED براي اين منظور بسيار مناسب هستند.
فاصله پيشنهادي چراغ‌ها براي اين نوع نورپردازي بين 1 تا 3 متر مناسب است و فاصله از ديوار معمولاً در حدود 30 سانتي‌متر بهترين نتيجه را مي‌دهد. حفظ فاصله برابر بين چراغ‌ها در زيبايي نهايي کار بسيار اهميت دارد. خصوصاً در ديوارهاي بزرگ به تقارن و فاصله بين چراغ‌ها بيشتر توجه نماييد چرا که عدم تقارن از فاصله دور نيز به چشم مي‌آيد.

محوطه باغ ، نماي بيروني سالن ها ، نماي داخل سالن ها ، پيست رقص توسط پرژکتور، ريسه هاي  LED، کف LED ورودي عروس و داماد  اگه تالار پذيرايي رو انتخاب کنين که سيستم نورپردازيش هوشمند باشه تم سالن براي شما و مهمنان بسيار جذاب تر خواهد بود و نهايتا فيلمبرداري و عکاسي به بهترين شکل ممکن انجام ميشه .

انواع ليزرهاي نورپردازي

ليزر هاي نورپردازي جز پر کاربرد ترين لوازم رقص نور ميباشد که در کليه سيستمهاي نورپردازي از قديم وجود داشته و دارد. اين گروه از لوازم رقص نور به دو گروه اصلي ليزر خطي و ليزر طرح دار تقسيم ميشود که به دليل افزايش تنوع محصولات هر گروه داراي مدلهاي بسيار زيادي ميباشد .گروه ليزرهاي خطي براي اينکه تاثير بيشتري داشته باشند نيامند اين هستند که حتما از دستگاه مه ساز مجالس که به آن دستگاه دود مصنوعي نيز گفته ميشود استفاده کرد.در واقع بهترين مکمل براي اين گروه از لوازم رقص نور دستگاه هاي مه ساز هستند. در زير به برخي از ليزرهاي نورپردازي  اشاره ميشود

ليزر فولکار و  مولتي کالر حرفه اي ليزر فولکالر معمولي ليزر چهار کانال سه کانال و دو کانال ليزر خطي تک کانال سبز وليزر خطي آبي ليزر شش کانال انواع ليزر طرح دار و باراني ليزر کيلومتري ليزر نوشتاري و تبليغاتي
دستگاه هاي بخارساز، حباب ساز، برف ساز و ابر ساز يا ابرساز مصنوعي براي کار کردن و توليد بخار يا حباب يا برف يا ابر نيازمند مايعي مخصوص مي باشند که هر دستگاه مايع مخصوص به خود را دارد. اين‌ مايع ها به مقدار نياز درون مخزن ها قرار ميگيرند و توسط لوله به پمپ رسيده و دستگاه شروع به کار ميکند. اين مايع ها هيچ‌گونه ضرري براي سلامتي انسان ندارد.

به وسيله ي بخارمصنوعي ، تمام طيف نوري رقص نور ها و ليزرها و مسير حرکت آن ها، از دستگاه تا سطح مدنظر، قابل مشاهده مي شود که زيبايي چشمگير و هيجاني مثال زدني را ايجاد مي کند. دستگاه بخارساز يکي از بهترين مکمل هاي براي ليزر شوها، رقص نور، افکت ها، مووينگ ها و ساير تجهيزات نورپردازي مي باشد.
 

براي هر بخش از مراسم از رنگ نور متفاوت استفاد کنيد

نورپردازي رنگي حس و حال خاصي به تالار پذيرايي مي‌دهد. مي‌توانيد براي هر بخش از مراسم عروسي از رنگ نور متفاوت استفاده کنيد مثلا براي خوشامد گويي از مهمانان از يک رنگ و براي شام و رقص از رنگ‌هاي ديگر نور استفاده کنيد. اگر از سيستم نورپردازي هوشمند استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد آن را برنامه‌ريزي کرده و با فشار يک دکمه رنگ نور را عوض کنيد.
زيب سازي با نور با هدف ايمني مهمانان

اگر مي‌خواهيد مهمانان هنگام شب از فضاي بيرون تالار پذيرايي استفاده کنند، بايد پله‌ها و جاهاي ناهموار به خوبي روشن باشد تا اتفاق ناخوشايندي نيفتد. با آويزان کردن تعدادي فانوس در محيط بيرون فضايي جادويي به وجود بياوريد. هم‌چنين با استفاده از اين فانوس‌ها مي‌توانيد ميسرهاي منتهي به تالار پذيرايي را روشن کنيد.
نگران لذت بردن و سرگرم شدن با رقص نور و نور پردازي نباشيد. نورپردازي مي تواند الگوهاي شکل دار و هندسي و منتظم بر روي سقف، ديوارها و کف سالن بتاباند، و تنظيمات گوناگون و متنوعي در مراسم جشن شما ايجاد کند تا حال و هواي دلخواه شما را به همه مراسم منتقل کند. همچنين به خاطر داشته باشيد تا در اولين مراحل برنامه ريزي براي تشريفات مجلس خود نورپردازي را فراموش نکنيد و در هنگام انتخاب مکان برگزاري جشن، امکانات نور پردازي که براي دگرگون کردن فضا ارائه مي شود را در اولويت قرار دهيد. اگر چه نورپردازي يک المان فني است، ولي تا حد خيلي زيادي عنصري از طراحي نيز به حساب مي آيد. فقط اينکه شما ابزار و آلات نور پردازي را سر هم کرديد به معناي اين نيست که نور پردازي را انجام داده ايد. ساده بگوييم تنها تنظيم کردن لامپ ها و چراغ ها به هيچ عنوان نورپردازي محسوب نمي شود. حتما يک طراح نورپردازي داشته باشيد که هنگام جشن با اتفاقات مراسم عروسي هماهنگي داشته باشد تنها در اين صورت است که شما مي توانيد از آثار کامل و پاياني نورپردازي بهره مناسب را ببريد. پنهان کردن ابزار آلات نورپردازي از جمله نکات ظريفي است که به چشم يک طراح بسيار حساس و هنرمند مي آيد.