انتخاب لباس عروس مناسب

 بسیاری از دختر خانم ها در هنگام برگزاری بهترین مراسم زندگی شان با مشکلاتی در زمینه خرید لباس عروس مواجه می شوند. در مورد انتخاب لباس عروس باید به نکاتی مانند قیمت، راحتی، زیبایی و ... توجه کرد اما اولویت با کدام یک از این گزینه هاست؟ خدمات مجالس  ژینو از زیر و بم انتخاب یک لباس عروس درخور برایمان می گوید

1-در نظر گرفتن فرم و طرح اندام مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک لباس‌ عروس مناسب است. در کنار طرح اندام، فرم کلی صورت و حتی رنگ پوست هم از فاکتورهای تاثیرگذار است. برای مثال ‌خانم‌های ریز نقش هرگز نباید دنبال لباس‌های عروس با پف‌های بسیار زیاد بروند حتی به قیمت به روز بودن و زیبایی این لباس‌ها. مثال دیگر اینکه خانم‌هایی با پوست سبزه نباید به فکر لباس‌های سفید یخچالی باشند.
2-فاکتور بعدی، انتخاب لباس عروس، با توجه به مدلی است که برای موها در نظر داریم. این فاکتور در انتخاب تور مناسب از نظر نوع طراحی و کوتاه و بلندی، بسیار تاثیرگذار است. مثلا اگر قرار است شینیون پشت سر خیلی بالا نباشد انتخاب مناسب، یک تور کار شده کوتاه است نه بلند! یادتان باشد مدل مو در انتخاب یقه مناسب برای لباس عروس هم نقش بسزایی دارد.
3-مرحله بعدی دخالت دادن سلیقه شخصی با در نظر گرفتن معیارهای قبلی، یعنی فرم اندام و مد روز است. البته باید دقت کنیم که سلیقه ما در انتخاب لباس تا زمانی می‌تواند نقش درستی در انتخاب ما بازی کند که قواعد طراحی را زیر پا نگذارد. مثلا نباید به دليل اعمال سلیقه شخصی در انتخاب لباس ایرادهای اندامی‌‌مان را بیشتر به تصویر بکشیم.
نباید فراموش کنیم که نقش لباس عروس این است که ما را زیباتر از همیشه نشان دهد.
4-بهتر است قبل از انتخاب نهایی، تصویر لباسی که با توجه به سلیقه و خواست شما قرار است برایتان دوخته شود از نزدیک ببینید. یک طراحی درست با در نظر گرفتن همه جزئیات می‌تواند تصویر نزدیکی از لباسی که قرار است بپوشید، به شما بدهد. روی همان تصویر می‌توانید نکاتی را که دوست ندارید یا ترجیح می‌دهید اضافه شود، به طراح گوشزد کنید تا نتیجه نهایی کار دقیقا همان چیزی باشد که بارها در ذهن‌تان دیده‌اید نه چیز دیگر.  
5-دقت کنید که تعداد دفعات پرو بالا نشان دهنده دقت کار مزون ، یا طراح نیست! چرا که اگر دوخت و دوز بر اساس قواعد طراحی، دقت در جزئیات و الگوی درست انجام بگیرد، صرفا دو بار پرو برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی است. به خاطر داشته باشید که یکی از معیارهای سنجش مهارت طراحان لباس، توانایی آنها در کشیدن الگوهای مطمئن برای لباس آن هم بدون تکرار دفعات یا همان شیوه آزمون و خطاست.  
6-یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای رسیدن به انتخاب درست، احساس راحتی و امنیت در لباس است. به خصوص که عروس باید ساعت‌هایي طولانی‌ با این لباس که اصلا قابل مقایسه با لباس‌های معمولی نیست، کنار بیاید! وزن مناسب و ثابت ماندن آن روی بدن، بدون حرکت‌و چرخش‌های اضافی از جمله مواردی هستند که به پوشنده لباس احساس راحتی و امنیت می‌دهند.

باید و نبایدهای کفش عروسی

سعی کنید روز قبل از عروسی حتما کفش های تان را بپوشید تا پاهای تان به اندازه ی کفش و مدل کفش عادت کند و اگر کفش تان چرم است پاهای تان در آن جا باز کند تا برای عروسی کارتان راحت باشد. در صورتی که امکان پوشیدن لباس عروس تان را داشتید حتما این کار را به همراه پوشیدن کفش های تان انجام دهید و با آن برقصید و راه بروید. زیرا راه رفتن با یک کفش پاشنه دار با لباس پف دار و حجیم کار سختی است و به تمرین نیاز دارد
 
اگر به مدل کفش های تان خیلی وسواس دارید و کفش های پاشنه کوتاه و راحت را نمی پسندید یک پیشنهاد به شما می کنیم: حتما دو جفت کفش برای عروسی تهیه کنید. یک جفت کفش دلخواه و مورد پسندتان که برای عکاسی آتلیه و خوشامدگویی به میهمانان می توانید استفاده کنید و یک جفت صندل یا کفش راحت با پاشنه کوتاه تر و ترجیحا جلو باز و پشت باز که برای عکاسی باغ و رقصیدن در مراسم تان از آن استفاده کنید
 
معمولا کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند (ده سانتی متر ) یا خیلی ظریف دارند برای عروس خانم مناسب نیستند. ضمن اینکه راه رفتن او را غیر عادی جلوه می کند تعادل او را نیز بر هم می زند و احتمال زمین خوردن او را زیاد می کند.
 
بعضی از عروس خانم ها به علت اختلاف قد زیادی که با شوهرانشان دارند مرتکب چنین اشتباهی می شوند ولی باید بدانند که زمین خوردن عروس خیلی بدتر از اختلاف قد است.
بهترین کار این است که کفش پاشنه بلندتان را فقط برای عکاسی استفاده کنید و یک کفش با پاشنه مناسب برای مراسم عروسی در نظر بگیرید.
قبل از خرید کفش عروسی حتما این مقاله را بخوانید (تمام نکات در خصوص خرید کفش عروسی و نامزدی)
 
سعی کنید کفش ها یتان با لباس تان هماهنگی داشته باشد. اگر لباس تان ساتن است کفش ساتن بخرید. اگر لباس تان گیپور است از همان گیپور روی کفش تان بدهید. اگر لبه تور سرتان روبان دوزی دارد کفش روبان دار بخرید، اگر روی لباس تان شکوفه دارد روی کفش تان نیز شکوفه بزنید. در صورتی که کفش مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید تکه ای از پارچه لباس عروس تان را به یک کفاش ماهر بدهید و مدل مورد نظرتان را به اوسفارش دهید. فقط باید مراقب بدقولی های احتمالی باشید.
هنگام خرید کفش عروسی یا نامزدی تکه ای از پارچه ی لباس تان را به همراه داشته باشید تا بتوانید رنگ کفش و لباس را با هم مطابقت دهید. توجه کنید که والور رنگ های نباتی و شیری و سفید به هم نزدیک است و ممکن است شما را در انتخاب دچار اشتباه کنند.
 
قبل از خرید کفش عروسی حتما این مقاله را بخوانید تمام نکات در خصوص خرید کفش عروسی و نامزدی اگر لباس عروس تان کوتاه و فانتزی است حتما کفش خاص و فانتزی انتخاب کنید تا با لباس تان هماهنگ باشد. معمولا کفش هایی با بندهای بلند که به صورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند می توانند به پاهای تان زیبایی خاصی بدهند.
 
در هر صورت اگر اندازه قد لباس عروس طوری باشد که کفش عروسی معلوم باشد حتما باید در خرید کفش سلیقه به خرج دهید.
در صورتی که شب قبل از عروسی کفش های تان را به صورت امتحانی پوشیدید و احساس کردید به پاهای تان فشار می آورد می توانید چند صفحه روزنامه را مچاله و با آب لیمو خیس کنید و در کفش فرو کنید و بگذارید تا صبح به همان حالت بماند. با این کار کفش شما کمی جا باز می کند.
 
هنگام خرید کفش عروس به محل برگزاری عروسی توجه کنید. در صورتی که عروسی در باغ برگزار می شود کفش هایی که پاشنه های بلند و باریک دارند انتخاب خوبی نیستند. زیرا پاشنه کفش در خاک و چمن و سنگ ریزه ها فرو می رود و هم کفش تان خراب می شود و هم مانع راه رفتن شما می شود. اگر کف سالن سنگ یا سرامیک است و یا در زمستان و برف ازدواج می کنید باید از کفش های عاج دار استفاده کنید که مبادا سر بخورید. برای این کار می توانید کفش تان را به یک کفاش بدهید تا کف آن را پلاستیک عاج دار بکوبد.