نکات آرايش عروس | نحوه آرايش عروس به بهترين نحو چگونه است

بعد از آنکه درست کردن مدل موها به پايان مي رسد آراستن موها با استفاده از گل هاي تازه مانند ارکيده ، گل رز و ياس و يا استفاده از انواع وسايل تزئيني بر روي آن کار بسيار جالبي مي باشد. اين کار باعث ايجاد جذابيت بيشتر در نگاه و زيبايي چهره و حتي مدل لباس عروس خواهد شد. در اين مرحله به جاهايي از سر که موي کمتر دارند و معمولا جلوي سر اينگونه مي باشد مو اضافه مي کنيم. با اين روش به راحتي حجم مو را بالا مي بريم و در نهايت هر طور که بخواهيم مو را درست مي کنيم .مي توان از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني براي موي اضافي استفاده کرد .مثلا مي توان از موهايي به شکل بافت هاي بسيار ريز براي اضافه کردن لابه لاي موهاي جلوي سر استفاده کرد .استفاده از موهاي اضافي باعث مي شود تا شما با چهره اي کاملا متفاوت و نگاهي تازه و منحصر به فرد در شب عروسي حاضر شويد.

عروس ها بايد از چه شيوه هاي آرايشي استفاده کنند تا در عکسهايشان زيباتر شوند؟ اين سوالي است که بيشتر عروس ها مي پرسند. از آنجايي که فلاش عکاسي به سايه هاي صورتي نيروي بيشتر مي بخشد، حتي مقداري زردي نيز به پوست شما مي افزايد. از اصلاح کننده رنگ براي پوشاندن حلقه هاي تيره زير چشم (بخصوص اگر شب قبل درست نخوابيده ايد و احتمالاً اين حلقه ها در زير چشمان شما افتاده است) استفاده کنيد. آرايشتان را با پودر ثابت کنيد و مطمئن شويد که پوستتان مات شود تا در عکس ها براق نيفتد. همينطور رژلبي را انتخاب کنيد که کمي از حد معمولي که استفاده مي کنيد روشن تر باشد. زيرا لب هاي کمرنگ در عکس، محوتر به نظر مي آيند.

نکات زیبایی عروس

اگر مي خواهيد در عروسي تک باشيد، آرايشگرتان را با ديگران قسمت نکنيد

از پودرهاي نامناسب استفاده نکنيد
پنکک و يا پودرهاي فيکس کننده آرايش بايد بر روي صورت به خوبي بنشيند. حتما پودري استفاده کنيد که بر روي صورتتان بنشيند. براي برجسته کردن استخوان گونه نيز مناسبترين رنگ رژ گونه را انتخاب کنيد. نبايد رنگ رژ گونه تان تفاوت زيادي با رنگ پايه پوستتان داشته باشد.

ابروهايتان را فراموش کنيد
اغلب آرايش ابرو مورد غفلت قرار مي گيرد. رنگ ابروهايتان را با رنگ موهايتان هماهنگ کنيد. پر کردن قسمتهاي خالي ابروهايتان را نيز فراموش نکنيد. اما مراقب باشيد ابروهايتان تحت تاثير آرايش چهره تان قرار نگيرد. مثلا به بهانه اين که آرايش چشمتان بايد بيشتر باشد ابروها را نتراشيد يا آنها را زيادي پهن و باريک نکنيد. هر قدر ابرو طبيعي‌تر باشد عروس زيباتر خواهد بود البته منظور اين نيست که ابروها را برنداريد بلکه از آرايشگرتان بخواهيد که ابروهايتان را نه خيلي باريک و نه خيلي پهن کند و طوري به آن‌ها فرم دهد که با چشم‌ها و صورتتان هماهنگ شوند. يک ابروي زيبا جذابيت چشم‌ها را چند برابر مي‌کند. همچنين تا جايي که امکان دارد دم ابرو را تيغ نزنيد چرا که از حالت طبيعي درمي‌آيد و چهره‌اي مصنوعي پيدا مي‌کنيد.

رنگ موی عروس

رنگ موي تيره براي عروس‌خانم‌ها بهتر است به‌خصوص براي ايراني‌ها كه چهره‌هاي آسيايي و چشماني تيره دارند مثلا رنگ‌هايي مثل شكلاتي تيره، قهوه‌اي سوخته و به طور كلي رنگ‌هاي گرم  مي‌توانند به صورت حالت دلنشين‌تري بدهند.درضمن تيره بودن موهاي عروس با لباسش تضاد ايجاد مي‌کند و همين مي‌تواند زيبايي را چندين برابر کند. گذشته از اينها نبايد يادتان برود که رنگ‌هاي روشن سن عروس را بيشتر نشان مي‌دهد، بنابراين كساني كه مي‌خواهند اين‌گونه آرايش روشن كنند يا بايد صورتي بچگانه‌ و ظريف داشته باشند يا رنگ پوست‌شان كمي تيره باشد. اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را باز بگذاريد
بعضي از عروس خانم‌ها دوست دارند در روز عروسي موهاي‌شان را باز بگذارند و آنها را روي شانه‌هاي‌شان‌ بريزند. يادتان باشد اين مدل مو زماني زيباتر است كه لباس شما بدون آستين باشد يا حداقل يقه برگشته و اپل‌هاي بزرگ نداشته باشد

مش نکنيد
بهتر است براي جشن عروسي سراغ مش و لايت‌هاي خيلي روشن با تضاد زياد نرويد. توصيه مي‌کنيم لايت‌هايي كه حالت سايه روشن داشته باشند را انتخاب كنيد؛ همچنين اگر صورتي درشت داريد موها را به هيچ‌عنوان روشن نكنيد چرا که صورت درشت‌تر جلوه مي‌كند.

اگر دوست داريد کلاه بگذاريد
بعضي از عروس خانم‌ها دوست دارند شبيه کارتون‌هاي دوران کودکي‌ همراه تور کلاهي سفيد بر سر بگذارند، اگر شما هم جزو همين دسته هستيد يادتان نرود که تورهايي كه همراه با كلاه كوچك هستند فقط با لباس عروس‌هاي مدل اروپايي برازنده مي‌شوند يعني لباس‌هايي كه خيلي كار شده و شلوغ نيستند و تنها با چند برش ساده تزئين شده‌اند.

چه کساني نبايد لنز بگذارند
انجام هيچ کار جديدي را براي روز عروسي نگذاريد مثلا اگر تا به حال لنز نگذاشته‌ايد به هيچ‌عنوان روز عروسي براي نخستين‌بار از لنز استفاده نکنيد چون ممکن است بدن شما به‌راحتي پذيراي اين جسم جديد نباشد و آن را پس بزند؛ به‌خصوص که برخي از بدن‌ها هيچ چيز خارجي را تحمل نمي‌کنند. اگر مي‌خواهيد لنز بگذاريد حداقل يک هفته قبل از عروسي سراغ آن برويد و هر روز در چشم‌ها بگذاريد تا مطمئن شويد در روز مراسم مشکل خاصي پيش نمي‌آيد. همچنين اگر مي‌خواهيد لنز رنگي بگذاريد به جنس آن خيلي توجه کنيد چراکه بعضي از لنزهاي نامرغوب بيشتر از آنکه چشم‌ها را زيبا کنند ظاهري مصنوعي به آنها مي‌دهند.
بهترين مژه مصنوعي را انتخاب کنيد

براي جذاب شدن چشم ها آرايشگران از مژه مصنوعي استفاده مي کنند . دقت داشته باشيد که آرايشگرتان از مژه هايي با طول هاي متفاوت استفاده کند و آنها لابه لاي مژه هاي خودتان بچسباند تا چشم هايتان حالتي طبيعي به خود گيرد. هرگز از مژه مصنوعي هاي که توي ذوق مي زنند و در يک رديف قرار گرفته اند ، براي جشن عروسيتان انتخاب نکنيد.


از آنجا که آرايش صورت تان بايد يک روز کامل روي صورت تان بنشيند، از آرايشگرتان بخواهيد تا از بهترين لوازم آرايش استفاده کند تا دوام بالاتري داشته باشد.

از آنجا که شما در روز عروسي تان در موقعيت هاي مختلف قرار مي گيريد، پس آرايش تان بايد به گونه اي باشد که در مکان هاي مختلف و با نورهاي متفاوت سازگار باشد. بنابراين بهتر است که در روز آزمايشي ميکاپ تان، هم در نور آفتاب و هم در نور اتاق آرايش تان را تست کنيد تا خيال تان راحت باشد که در روز عروسي در هر موقعيتي زيباترينيد.

اگر چه شما به آرايشگرتان اعتماد کرديد و چهره تان را به دست او سپرديد اما اين بدين معني نيست که هيچ دخالتي در کار او نکنيد. او شما را نمي شناسد، از علايق و شخصيت تان آگاه نيست، بنابراين اين شماييد که بايد به او بگوييد چه چيزي را دوست داريد يا از چه شيوه آرايشي بيزاريد. مطمئنا دوست نداريد زماني که چشم هايتان را باز کرديد، از ظاهر خود ناراضي باشيد؟! بنابراين از بيان آنچه مي پسنديد هراس نداشته باشيد.